طراحي و بهينه سازي سايت طراحي و بهينه سازي سايت .

طراحي و بهينه سازي سايت

راهكارهايي براي افزايش درگيري مخاطب با سايت

موردي كه در بين حفظ كردن وبسايت، ايجاد و دنبال كردن رسانه‌هاي اجتماعي، هدف قرار دادن مخاطبان در تبليغات آنلاين و تقريبا هر تيم ديجيتال تاكتيكي ديگر كه امروزه استفاده مي‌شود، مشترك است محتوا است. محتوا يك جنبه اساسي از كمپين‌هاي بازاريابي است به اين دليل كه باعث انتقال پيام به مشتريان مي‌شود. هر بازارياب ديجيتال مي‌داند محتوا تنها كليد موفقيت نيست اما مي‌تواند موجب درگيري مخاطبان با شما ‌شود. نكاتي را در ادامه براي افزايش درگير كردن كاربر با محتوا ذكر مي‌كنيم.

درگير كردن كاربر با محتوا

1- بدانيد كه براي چه كساني مي‌نويسيد و چگونه مي‌توانيد به آنها كمك كنيد
شناختن مخاطبان هدف خود براي افزايش تعامل و يا درگيري كاربران بسيار مهم است. وبسايت يا وبلاگ شما داراي هدفي براي خوانندگان است، بنابراين اطلاعاتي ارائه دهيد كه مي‌تواند براي حل مشكلات شان به آنها كمك كند. بهترين راه براي شناختن مخاطبان خود ايجاد شخصيت‌هاي بازارايابي است. اين ابزار اجازه مي‌دهد كه شما بيبينيد خوانندگان‌تان:

  • تعدادشان (Values) چقدر است
  • آنها چه كساني هستند
  • كجا كار مي‌كنند
  • علايق آنها
  • و اطلاعات آماري (demographic information) ديگر

دانستنن اين واقعيت‌ها به شما اجازه مي‌دهد پاسخ‌هاي مورد نياز آنها را بنويسيد. بنابراين شناسايي مخاطبان هدف و دستيابي درك كامل از آنها موجب مي‌شود بيابيد كه دقيقا آنها چه نوع محتوايي را مطالبه مي‌كنند. در نتيجه توليد اين محتوا به معناي «سود» و جذب مشتريان كانوني است.


2- تجربه كاربري (User Experience) ايجاد كنيد تا خوانندگان تمايل به برگشت داشته باشند
خوانندگان شما زماني با محتواي شما درگير خواهند شد كه براي آنها مفيد باشد؛ بخشي از اين دليل به علت داشتن يك تجربه خوب بر روي وبسايت‌تان است. به نوبه خود تجربه كاربري يك فاكتور بزرگ در ايجاد محتواي عملي است. با توجه به تحقيقي كه توسط يك از افراد كارشناس انجام شده، 88% از مشتريان آنلاين تمايل كمي براي برگشت به وبسايت پس از يك تجربه بد داشتند. چه چيزي باعث ايجاد يك تجربه بد مي‌شود؟

  • داشتن اسكرول (scroll) بي‌وقفه يا مداوم 
  • ايجاد محتوايي كه ارتباط كمي با مخاطب دارد

اما تجربه خوب كاربر بدان معناست كه خواننده بر روي صفحات وبسايت به مدت طولاني بماند و دوباره در آينده بخواهد برگردد. سعي كنيد اين نكات را براي افزايش تجربه كاربري صفحات خود به كار بريد:

  • تبليغاتي كه هيچ كمكي به ترافيك وبسايت يا ايجاد درآمد براي شما نمي‌كند را جايگزين كنيد
  • وبسايت خود را زيبا و جذاب كنيد (كمبود تصاوير مي‌تواند باعث كم شدن تجربه كاربري شود)؛
  • مطمئن شويد كه هدف وبسايت روشن است

3- محتوايي توليد كنيد كه افراد بخواهند آن را به اشتراك بگذارند
محتواي عالي قلب و روح وبسايت يا وبلاگ است اما تعريف محتواي باكيفيت چيست؟ در اينجا برخي از ويژگي‌هاي كليدي محتوا كه بايد داشته باشد را ذكر مي‌كنيم:

  • مطلبي منحصر به فرد نوشته شود
  • مطالب خود را عملي كنيد (به عنوان مثال، آنها را وادار كنيد كه چيزي را كه در مورد آنچه كه آنها خوانده‌اند انجام دهند)؛
  • بهترين جواب‌ها را براي سؤالات ارائه دهيد
  • در اطلاعات و آمارتان دقيق باشيد
  • يك مطلب خوب بگوييد و با سؤال از خوانندگان مطلب را تمام كنيد
  • هميشه محتواي شما بروز باشد

بنابراين با اشتراك‌گذاري محتوا مي‌توانيد بازديد كننده بيشتري براي محتواي خود به ارمغان بياوريد.


4-  عناوين بسيار جذاب بسازيد
نبايد اهميت عناوين را دست كم بگيريد. در نظر بگيريد عناوين خوانندگان را به مطلب شما مي‌كشانند. با اطلاعات بسيار زياد در دسترس موجود در اينترنت، رقابت براي توجه مخاطبانتان شديد است. بر اساس مطالعات انجام شده ترافيك مي‌تواند به اندازه 500% بر اساس عناويني كه استفاده مي‌كنيد نوسان داشته باشد. به طور كلي سعي كنيد عنوان در عيني كه كوتاه باشد داراي قدرت جاذبه باشد و همين چند كلمه انتخابي براي عنوان محتواي كامل را توضيح دهد.


5-  مقدمه‌هاي جذاب و يا كنجكاوانه ايجاد كنيد
هر كلمه از مقدمه شما بايد مخاطبان را به خواندن بيشتر مطلب ترغيب كند. مقدمه بايد قلاب بزرگي باشد كه خواننده را در خود بكشد. نوشته بايد طوري باشد تا خواننده حس نكند وقت خود را از دست مي‌دهد و بنابراين براي او ارزش خواندن داشته باشد. نوشتن مقدمه جذاب داراي شباهت زيادي به انتخاب عنوان است و عامل كليدي در هر دو ايجاد كنجكوي است. مقدمه بايد طوري باشد كه اتكا به خود باشد و در عين حال از پاراگرافي به پاراگراف بعدي در جريان باشد و طوري نوشته شود كه محتواي متن را فاش نكند اما در كلمات آن نهفته باشد و مخاطب را به خواندن ادامه ترغيب كند.


6- سؤال كنيد
مي‌توانيد براي جذاب‌تر شدن وبسايت يا وبلاگ خود، سؤالاتي از خوانندگان بپرسيد. اين سؤالات مي‌تواند علائق فردي خوانندگان، هدف آنان از كار در شركت‌شان و يا نظر آنها در مورد روند شركت و يا محيط كاريشان باشد؛ همچنين مي‌توانيد از آنان بخواهيد تصاوير جالب در مورد فعاليت خود را به اشتراك بگذارند. در پايان هر مطلب مي‌توانيد از خوانندگان در بخش نظرات بخواهيد مطلبي كه در آينده مي‌خواهند در مورد آن بيشتر بدانند را با شما در ميان بگذارند تا انتشار دهيد.


7- به نظرات پاسخ دهيد
يكي از بهترين روش‌ها براي تعامل با خوانندگان پاسخ به نظرات آنهاست. ممكن است پاسخ به ايميل خوانندگان خود دهيد اما پاسخ به نظرات خوانندگان هم مهم است. اين كار كمك مي‌كند تا خوانندگان وفادار بيشتري بيابيد به اين دليل كه خوانندگان شما متوجه مي‌شوند شنيده مي‌شوند و به آنها ارزش داده مي‌شود. 


8- روي وبلاگ هاي ديگر در مورد فعاليت خود كامنت بگذاريد
بسيار مهم است كه با وبلاگ‌هاي ديگر در مورد كار خود تعامل داشته باشيد. به اين ترتيب مي‌توانيد شهرتي با مخاطبان آنها ايجاد كنيد. 


9- مطالب خود را ارتقا دهيد
رقيبان زيادي براي نمايش محتوا بر روي اينترنت وجود دارند. يكي از بهترين روش‌ها براي رقابت با انبوهي ديگر از توليد كنندگان محتوا، ارتقاي محتواست. روش‌هاي متعددي براي انجام اين كار وجود دارد اما رويكردها ممكن است بر اساس سايت يا برند متفاوت باشد. محتواي عالي بدون بازاريابي محتواي خوب بي معني است. منابع زيادي وجود دارد كه اطلاعاتي را در مورد چگونگي بازاريابي محتوا ارائه مي‌كنند. با استفاده از بازاريابي محتوا مي‌توان محتواي رايگان ارزشمندي را توليد و به اشتراك گذاشت تا مخاطباني را جذب كنيد و سپس با ارائه چشم‌اندازي به مخاطبان و به واسطه روش‌هايي توسط بازاريابي محتوا آنان را به مشتري سودآور تبديل كنيد.

تبليغات درون متني/

اگر تمايل داريد براي شركت خود اقدام به طراحي سايت ارزان كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحي سايت فروشگاهي  و  طراحي سايت شركتي را مطالعه كنيد. من به شما پيشنهاد مي كنم خدمات طراحي سايت پيام آوا را براي اين كار نگاه كنيد. شركت پيام آوا بهترين و با كيفيت ترين خدمات طراحي سايت را در قالب طراحي سايت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه مي كند.

تبليغات درون متني


10- مطمئن شويد كه پست شما از نظر تصويري جذاب است
تصاوير، فونت‌ها و رنگ‌ها شاخص‌هاي تعامل يا درگيري (engagement) در وبسايت يا وبلاگتان هستند. مطمئن شويد كه همه تصاوير چشم نواز هستند. فونت‌ها واضح هستند و خواندن آنها راحت است (هيچ چيز خسته‌كننده‌تر از آن نيست كه فونتي به دليل كوچكي آن به سختي خوانده شود). بايد وبسايت يا وبلاگ با رنگ‌ها زنده باشد اما نه به حدي كه چشم را اذيت كند. ترفندي كه برخي‌ استفاده مي‌كنند اضافه كردن يك تصوير بزرگ ابتداي هر صفحه است به طوريكه افراد نياز خواهند داشت به منظور خواندن محتوا آن را به پايين اسكرول (scroll) كنند. اين اولين تعامل با محتواي شماست و زماني كه افراد تحت تأثير قرار گرفتند شروع به درگير شدن و يا جذب شدن به محتوا مي‌شوند.

 


11- استراتژي در مورد Calls to Action داشته باشيد
Calls to Action (CTA’s) براي عملكرد محتواي شما مهم است؛ اما آنها بايد در جاي صحيحي به منظور موفقيت قرار داده شوند. دكمه‌هاي CTA بايد قابل مشاهده باشد و به آساني توجه بينندگان را جلب كند در حاليكه هرگز به آنها اين احساس را ندهد در محاصره تبليغات قرار گرفته‌اند. بنابراين با چند Calls to Action ساده مي‌توان باعث افزايش درگيري مخاطب با محتوا در صورت استفاده صحيح شد. به عنوان مثال ممكن است خواننده به طور مستقيم بر روي مقاله شما كامنت بگذارد، در ليست ايميل شما عضو شود، يا حتي از طريق رسانه‌هاي اجتماعي با شما در تعامل باشد. بنابراين هر Calls to Action بايد مرتبط با محتوا باشد و بايد در موقعيت درستي قرار گيرد.


12- سرعت سايت و سازگاري با موبايل
نبايد افراد منتظر بمانند تا صفحه بارگذاري شود. بنابراين بايد مواردي را براي كمك به سرعت بخشيدن به زمان بارگذاري سايت خود انجام دهيد. اين بدان معناست كه به طور دوره‌اي تست بارگذاري انجام دهيد، پلاگين‌هاي غير قابل استفاده را حذف كنيد و مطمئن شويد تصاوير به اندازه‌اي بزرگ است كه مورد نياز هستند. بررسي كنيد كه تعامل شما (مدت زمان مشاهده صفحه براي مثال شاخص خوبي از درگيري يا تعامل است) بر روي موبايل پايين‌تر از دسكتاپ نباشد؛ اگر اين چنين است وبسايت 100% با موبايل بهينه نشده است. بنابراين فاكتور موبايل را دست كم نگيريد، به اين دليل كه بيشتر افراد محتوا را بر روي موبايل خود مي‌خوانند بنابراين اين شانس براي افزاايش درگيري يا تعامل با محتواي خود را از دست ندهيد. 

 

روش هاي افزايش درگيري مخاطب در رسانه هاي اجتماعي 

نكته اي كليدي كه مي تواند شما را از يك كاربر معمولي به يك كاربر حرفه اي در رسانه هاي اجتماعي تبديل كند يك چيز است و آن درگير كردن مخاطب است.

امروزه رسانه هاي اجتماعي در بازاريابي يكي از ابزارهاي بسيار قوي و تاثير گذار محسوب مي شوند. اگر از رسانه هاي اجتماعي درست استفاده شود مي تواند در زمينه اطلاع رساني و تقويت برند توسعه پروفايل شركت تاثيرات باور نكردني داشته باشد.

 

ارتقاء و بهبود برند بوسيله رسانه هاي اجتماعي يك موضوع حياتي است، اما بايد بدانيم صرفا توليد محتواي مناسب نمي تواند موفقيت يك كسب و كار را در فروش تضمين كند. نكته كليدي در موفقيت محتواي مناسب اين است كه يك كسب و كار بتواند در رسانه هاي اجتماعي مخاطب را درگير محتوا كند. حال سوال پيش مي آيد چگونه اين امر ممكن مي شود؟

جواب را مي توانيد در ادامه مطلب دنبال كنيد؛

1) درمورد يك موضوع صحبت كنيد (نه فقط برند خودتان)

در بسياري مواقع زماني كه شما با افراد جديد آشنا مي شويد مهم اين است كه شما بتوانيد با آنها ارتباط برقرار كنيد. اين كه شما بتوانيد يك محتواي خوب را از طريق صفحه خود در رسانه هاي اجتماعي به اشتراك بگذاريد خيلي خوب است. اما اگر شما فالوئر نداشته باشيد يا فرد جديدي به شما اضافه نشود، محتواي خوب سودي نخواهد داشت.

براي مثال اگر كسب و كار شما در زمينه سلامت و تغذيه است، به گروه هاي مرتبط بپيونديد، در بحث ها و گفتگوها مشاركت كنيد و نظرات خود را بيان كنيد. اين مشاركت باعث مي شود فعالان اين حوزه شما را بهتر بشناسند و بتوانند بهتر با شما ارتباط برقرار كنند.

تبليغات ميان متني

شركت پيام آوا خدمات طراحي سايت تهران و سئو را با مناسب ترين قيمت به شما ارائه مي دهد. طراحي سايت حرفه اي ، بازاريابي و تبليغات به ركن اساسي جامعه امروز ما تبديل شده است.  تبليغات گوگل براي موتورهاي جست و جو و همچنين  سئو و بهينه سازي سايت از جمله مهمترين روش ها براي بيشتر ديده شدن سايت شما به حساب مي آيد.

تبليغات ميان متني

2) به جلسات پرسش و پاسخ بپيونديد

 اگر به دنبال مشتريان ارزشمند هستيد بايستي به آنها اطلاعات ارزشمند بدهيد و ابهامات ذهني آنها را برطرف نماييد.

ملحق شدن به جلسات پرسش و پاسخ يك راه فوق العاده است كه شما با ايجاد محتواي ارزشمند براي مخاطب ابهامات ذهني وي را برطرف كنيد و بتوانيد يك پيش زمينه ذهني مناسب براي وي ايجاد كنيد. اين نكته باعث مي شود مخاطبان اين حس را داشته باشند شما نه تنها از اطلاعات كافي برخوردار هستيد بلكه آن را بدون چشم داشت براي آنها عرضه مي كنيد، همين موضوع يك بازخورد عالي براي شما به وجود مي آورد.

افراد عاشق اين هستند از برندهايي خريد كنند كه اعتماد آنها را به دست آورده اند. شما با پاسخ به سولات و برطرف كردن ابهامات مخاطب به راحتي مي توانيد اين اعتماد را به دست آوريد. شركت در جلسات پرسش و پاسخ اين امكان را به شما مي دهد با كمك به مخاطب ذهنيت مثبت در زمينه برند خود ايجاد نماييد و بتوانيد با مخاطب را به يك مشتري وفادار تبديل كنيد.

3) محتواي ديگران را به اشتراك بگذاريد

اگر شخص ديگري پاسخ مناسب تري به سوالات داده است يا محتوايي ارزشمند ايجاد كرده است، حتما از محتواي وي استفاده كنيد و آن را به اشتراك بگذاريد.

مشتريان شما خواهند ديد كه شما با توجه به نياز آنها محتواي فراهم مي كنيد حتي اگر اين محتوا توسط شما توليد نشده باشد. به همين جهت اگر از صفحه رسانه هاي اجتماعي شما اين محتوا به اشتراك گذاشته شود فارغ از اينكه محتوا را خود شما توليد كرده باشيد يا خير باعث مي شود مخاطب جذب برند شما شود و اين پاسخ را از صفحه شما دريافت كند بنابراين تشويق مي شود شما را دنبال نمايد.

تبليغات ميان متني

درب شيشه اي يكي از ملزومات دكوراسيون لوكس و مدرن ساختمان هاي امروز به حساب مي آيند. قيمت درب شيشه اي را در سايت قائم الكتريك مشاهده كنيد. همچنين درب ورودي ساختمان ها نيز براي حفظ امنيت عبور و مرور نيازمند تجهيزات راهبند است. قيمت راهبند  را از قائم الكترونيك به راحتي دريافت كنيد. درب شيشه اي اتوماتيك قائم الكترونيك/

تبليغات ميان متني

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۴۱:۴۹ توسط:نيما موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :